lördag 13 mars 2010

Livsnjutarlördag

Klev upp strax innan 7 idag för att kunna sticka ut på hojen vid 8. Kom iväg nästan som jag tänkt och körde hem till Dave som ville hänga med lite tidigare än de andra. Så vi körde en runda innan vi mötte upp resten av gänget vid Kinnarps Arena kl 10.

Vi började med att cykla på asfalt. Ett ganska stort gäng som visserligen minskade efterhand, men bara glada miner.

Vi testade även på att cykla på is. Närmare bestämt isen på Vättern. Inte ofta man ser strandremsan från den här vinkeln.

Vill man inte cykla på isen kan man åka isjakt. Även om de här två mest satt och fikade.

Jag hade dagen till ära mina nya BBB-glasögon. Både snygga och funktionella. Gillar dem skarpt.

Mitt pass idag blev 6 h långt och jag förbrukade ca 5300 kcal. Medelpuls på 135 (66% av max). Funkade fint hela vägen tycker jag. Fick lite påfyllning av saft efter 4,5 h hemma hos familjen Ahlström. Stort tack!

Hann hem till att se när Petter Northug segrade i Holmenkollens 5-mil. Klassiskt lopp och, som vanligt, imponerande åkt av norrmannen.

Efter målgång stack jag direkt ner på stan för att fika med Dave. En bonusfikare blev Micke som kom tillbaka från en inköpsmässa så lägligt att han kunde vara med och diskutera livet, universum och allting.

Ikväll kan det vankas pizza.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar