tisdag 11 januari 2011

Säkerheten först

Har idag handlat hjälm, goggles och ett ryggskydd inför skidresan. Känns säkrast så. Man är ju fortfarande fartblind och allmänt galen, men eftersom jag även är gammal och förståndig inser jag numera att jag kör omkull när jag testar gränserna hela tiden. Sen att hjälmar numera finns i vitt och ser snygga ut gör ju inte saken sämre.

Ett smakprov inför resan. Ryggskyddet är även det på plats. Det enda jag är orolig för är om allt skyddstjafs ger en överdriven säkerhetskänsla så man kör ännu fortare än vad man gjort utan krockutrustning.

Förresten har jag åkt skidor idag. Klassiskt 13,5 km vid IKHP. Nu är jag helt spagetti i armarna. Skönt. Dags för skaldjursgryta!

2 kommentarer:

  1. Ryggskydd det var som fan!!! Snygg hjälm även om jag inte ens skulle ha på mig än hur snygg den än var.
    Ta det lugnt i bakarna och hoppas du får användning av dina skydd:)...eller nej det hoppas jag inte ;)

    SvaraRadera
  2. Säkerheten går förre snyggheten...dock så var det ju en snygg o cool hjälm du hittat;)

    SvaraRadera