söndag 2 januari 2011

Bra start

Tränat varje dag på det nya året. Samt jobbat som tusan. Den ekvationen går bara ihop om man drar ner på, eller helt och hållet skippar sömnen. Får sova 2012 igen.

Igår blev det skidåkning med Emil som jag jobbar med på Team Sportia. Han har tidigare kört i juniorlandslaget i längdskidor. Han tyckte jag var ordentligt snabb men att jag åkte som ett rövhål (hans egna ord). Teknikslipning verkar alltså behövas.

Imorse körde jag med Dead Sexy White Shark Mike. Vi tänkte åka i dagsljus för en gångs skull så satsade på att köra innan jobbet. Vi möttes 7:15 vid Hallbystugan och insåg då att det varken var dagsljus eller elljus. Smart. Blev gaaaanska spännande att åka när man bara kunde se skidspetsarna framför sig.

Imorgon ska det, hör och häpna, åkas skidor igen. Då tänkte jag testa mina nya dyra fina skate-pjäxor. Häng på om ni törs!

När det inte är cykelsäsong är sådan häringa pjux ett bra substitut. Självfallet måste jag väl åka snabbare i de här?

2 kommentarer:

  1. Ju dyrare desto snabbare, självklart...men taskigt färgmatchade med den blågula skidpyjamasen...

    Bimms

    SvaraRadera
  2. Sant, men de gamla jag hade skar sig faktiskt än mer... Och som tidigare nämnts, de är ju dyra ;p

    SvaraRadera