söndag 15 augusti 2010

Kort helg

Skulle inte jobbat igår egentligen, men behövdes folk och jag behövdes inte någon annanstans så det fick bli att kränga lite hoj. Därför blev helgen lite kortare än vanligt men har ändå hunnit med en del denna söndag.

Stack ut ganska tidigt för att köra lite konditionsträning på mountainbiken. Hade tänkt lite landsvägscykling, men det regnade så jag ansåg att skulle jag skita ner mig kunde jag lika gärna skita ner mig ordentligt. Alltså skogskörning.
Skitskoj var ordet då jag klämde till med 6 varv på min bana vid Ekhagen. Slipprigt utför, men bara att ställa upp hojen på bredden så kunde man slingra sig nedför.

Riktigt lummigt och grönt i skogen. Måste dock fixa en ny slang till framhjulet, den jag har läcker en del och det blir lite väl mjukt i kurvorna efter ett tag.

Jag har även hunnit med att åka förbi Ikea för att köpa en ram till en cool plansch som jag haft i garaget en tid men inte riktigt tänkt på.

Stephen Roche när han vinner VM 1987 i Villach, Österrike. Har haft denna plansch framför mig i många herrans år när jag kört testcykel. Numera kommer jag se den när jag lökar i soffan och fikar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar